본문 바로가기

English/팝송으로 영어 공부

[가사/해석/재생] 아델(Adele) - Make you feel my love

안녕하세요 Chloe입니다~

오늘은 제가 개인적으로 매우 좋아하는 가수인 Adele의 노래

Make you feel my love의 가사를 해석해볼게요!

 

밥 딜런 원곡의 Make you feel my love는 아델의 앨범 '19'의 수록곡인데요

벌써 이 노래가 10년이 넘었다는 사실을 믿을 수가 없네요

 

뮤직비디오 재생은 아래 유튜브 영상을 눌러 주세요~

 

 

 

 

 

When the rain is blowing in your face,

비바람이 당신의 얼굴에 몰아치고,

And the whole world is on your case,

온 세상이 당신을 괴롭게 할 때,

I could offer you a warm embrace

내가 당신을 따뜻하게 안아줄 수 있어요

To make you feel my love.

그대가 나의 사랑을 느낄 수 있도록

 

When the evening shadows and the stars appear,

저녁이 드리우고 별들이 떠오를 때,

And there is no one there to dry your tears,

당신의 눈물을 닦아줄 사람이 아무도 없을 때,

I could hold you for a million years

난 당신을 백만년이고 껴안아 줄 수 있어요

To make you feel my love.

그대가 나의 사랑을 느낄 수 있도록

 

I know you haven't made your mind up yet,

당신이 아직 마음을 정하지 못했다는거 알아요

But I would never do you wrong.

하지만 난 절대로 당신에게 잘못하지 않을거예요

I've known it from the moment that we met,

난 우리가 만났던 그 순간부터 알고 있었어요

No doubt in my mind where you belong.

당신이 어디에 속해 있는지 의심해 본 적 없어요

 

I'd go hungry I'd go black and blue,

난 굶주릴수도, 암담하고 우울해질 수도,

I'd go crawling down the avenue.

이 길거리를 기어갈 수도 있어요

No, there's nothing that I wouldn't do

당신을 위해 하지 못할 건 아무것도 없어요

To make you feel my love.

그대가 나의 사랑을 느낄 수 있도록

 

The storms are raging on the rolling sea

험한 바다 위에 폭풍이 불어 닥치고

And on the highway of regret.

후회의 길 위에도

The winds of change are blowing wild and free,

변화의 바람이 제멋대로 거세게 불고 있어요

You ain't seen nothing like me yet.

당신은 이제껏 나같은 사람은 한번도 본 적이 없을 거예요

 

I could make you happy, make your dreams come true.

난 당신을 행복하게 만들어 줄 수도, 당신의 꿈을 이루어 줄 수도 있어요

Nothing that I wouldn't do.

당신을 위해 하지 못할 건 아무것도 없어요

Go to the ends of the Earth for you,

당신을 위해 지구 끝까지도 갈 거예요

To make you feel my love

그대가 나의 사랑을 느낄 수 있도록

To make you feel my love

그대가 나의 사랑을 느낄 수 있도록